mandag, januar 05, 2009

Narrefissen

En eller anden..
Giv mig liv til at overleve idag, 
bare i aften, måske til jeg sover

Behovet for at tælle timer, finde ord og sorg 
frem til andres brug er ikke mit behov

og

dine lyster delte jeg i datid er mit liv
det forvirrer mig, jeg mister min forstand

jeg forsøger at glemme, bedrive tidsfordriv
og jeg væmmes nu ved tanken om en mand.

Jeg maler fanden...
på min væg til jeg mister velbehag, 
koger tebrev og tænker det går over

for tusinde gang blev jeg den lille smalle sag
der sku scores og bolles på et bord

dog

gav jeg lov til at kysse mig, sikke noget lort,
for nu tror du der er fri passage her

men du må undskylde interessen har jeg mistet nu
det' klart du humper mit ben, men la' nu vær'....


Holder ham hen, holder ham derhen hvor han ik ved en skid
blinker til mænd der bruger pikken ikke hjernen til at vid'
hvor de skal hen, jeg går min vej og tænker, "ad en stor perfid-
klamrian", så står han der helt klar, og troede han fik bid, kom igen.

det er lidt strengt at lege rundt, det er i min natur, 
det noget vi gør vi kvinder for at vinde tid

vi krammer vores hår og blinker ekstra sødt og nyder så
at han kan stå og føle sig stupid....

jeg er træt af de beskeder jeg får ind hvert minut
om alt og intet hvor du søger min kontakt..

jeg vil nødig lyde særlig, meget heller lidt for ærlig
-du keder mig! ja så det sagt..

Holder ham hen, holder ham derhen' hvor han ik' ved skid'
blinker til mænd der bruger pikken ikke hjernen til at vid'
hvor de skal hen, jeg går min vej og tænker "ad en stor perfid-
klamrian", så stod han der helt klar og troede han fik bid, Kom igen!

Jeg er hverken....
Billig eller fri, blot et produkt af min kultur
hvor lidt nøgen hud er ren procedure

Elevator blikket flakker rundt, hvem er smukkest her
dyrk mine lemmer, rynkefri, haute couture

Ser du
attraktiv og selektiv, de går hånd i hånd, 
narrefisse er hvad de kan kalde mig

for jeg vil ha en rigtig mand, ikke en dreng fra samlebånd
for hvis du er, vil du kun se mig gå min vej...

dum di daaa dum di di di da.... 

1 kommentar:

  1. Du kan noget med ord. Det er helt fantastisk. Virkelig. Det er smukt.

    SvarSlet